|Recenze| Ookami Kodomo no Ame to Yuki

26. prosince 2015 v 20:41 | Toki |  Anime - recenze

Typ: Film (117 minut)
Žánr: Drama / Fantasy / Romantický
Rok vydání: 2012

Děj: Film, který by měl pokrýt třináct let děje, začíná, když se jedna devatenáctiletá vysokoškolačka Hana zamiluje do "vlčího muže". Za nějaký čas po svatbě porodí dvě zdravé děti. Holčička dostala jméno Yuki, protože v den kdy se narodila sněžilo. Obdobně tak i chlapec dostal jméno Ame, protože v onen den pršelo. Rodinka si žije klidným životem na pokraji města, aby udržela v tajnosti skutečnou identitu obou dětí. Jednoho dne však jejich otec zemře a Hana se rozhodne, že se s dětmi přestěhuje raději na vesnici, která bude daleko od urbanizované plochy měst.

Novější film režiséra Mamoru Hosody, který se proslavil filmy Dívka, která proskočila časem a Summer Wars.

Film jsem si našla nedávno náhodou a díky tématu vlků, které v něm zaznělo, mě to nabudilo ke zhlédnutí, jelikož na vlky mám i téma své bakalářské práce.

Již na první pohled mi kresba připomněla film s názvem "Dívka, která proskočila časem", který jsem už také měla možnost zhlédnout.

Popravdě mám z filmu rozporuplné pocity. Dějová linka se mi zde zdála velmi chudá. Celé dvě hodiny jsem čekala na nějakou pořádnou akci, ale žádná nenastala. Ani v oné bouřce kdy Hana šla hledat Ameho do lesa. Oproti ději se mi ale zde velmi líbila vizuální stránka. Krásné záběry z pohledů vlků, jak běží lesem a přeskakují překážky a i déšť měl zde svoje kouzlo. Až mi to připomnělo film Zahrada slov, kde taky děj ubývá pod krásnou animací prostředí.

Bylo zvláštní, že zprvu se vlčím životem chtěla vydat jen dcera Yuki a Ame se bál nenávisti od lidí a končilo to přesně naopak. Tak nějak jsem očekávala, že to u obou zůstane napůl nebo že spolu budou nadále držet jako sourozenci a vydají se stejnou cestou, čehož jsem se tedy nedočkala.

Film se mi zdá místy i jako manuál k tomu, jak porodit a vychovat dítě a nebo jak zasadit zeleninu na pole, abyste měli skutečně za pár dní úrodu.

Musím uznat, že jsem zde obdivovala hlavní hrdinku ve výchově dětí, a jak vše zvládala stále s úsměvem na tváři, ale zase na druhou stranu mi přišlo od ní hloupé, vydat se v bouřce do lesa za synem, zrovna když měla jet vyzvednout dceru ze školy. V téhle chvíli jsem alespoň doufala v nějakou akci, kde ji napadne zvíře a Ame ji ochrání. Jenže se tak nestalo…

Líbil se mi zde námět filmu o matce, která vychovává napůl vlčí děti a i vyprávění z pohledu dcery Yuki, ale nezdá se mi potenciál námětu plně využit. Děj se mi zdál zdlouhavý, což až odpoutávalo mou pozornost a akce pomalu žádná. Navíc občas podivné dialogy mě nutily přemýšlet nad tím, kdo to psal a co se tím snažil říct. Obzvlášť na začátku při setkání Hany a vlčího muže.

Jako film na jedno zhlédnutí to není úplně k zahození, ale asi zrovna nejsem typ, co by to doporučoval, a kterému by vyhovovaly takovéto žánry.