|Recenze| Amnesia

19. ledna 2016 v 7:33 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Drama / Mysteriózní / Romantický
Počet epizod: 12
Rok vydání: 2013

Děj: Dívka Heroine je na první pohled zcela obyčejná. V jejím životě se však přihodí něco, co způsobí, že úplně ztratí paměť. Ví pouze to, že se 1. srpna probudila na pohovce v neznámé kavárně, ale neví proč. V její blízkosti se zjeví chlapec, který si říká Orion a kterého vidí pouze Heroine, a měla by ho znát. Orion se jí snaží různě pomoci, aby se rozpomenula na svoji minulost, ale vracejí se jí pouze útržky. Postupně se poznává s lidmi ze své minulosti, kterým se zprvu snaží tajit, že si je nepamatuje a doufá, že se jí vzpomínky navrátí. Pomalu se seznamuje se situací, ale když se jednoho dne probudí, najednou zjistí, že se vrátila zase zpět do 1. srpna a vše, co se jí nově přihodilo, se nikdy nestalo. Lidé mají jinou povahu, jiná zaměstnání i jiné sociální vazby a samotná Heroine má zcela jiného partnera. Jediné, co jí zůstává, jsou nové vzpomínky.

Na začátku zde máme dívku, co ztratila vzpomínky. Neví kdo je, kdo jsou lidi kolem ní a nepamatuje si nic, co se událo. Před ní se zjeví víla, která se představí jako Orion. Od něj se dozví, že to on narazil do její duše a kvůli tomu nemá vzpomínky. Hrdince tedy nezbývá nic jiného, než pokusit se vzpomenout zatímco to před ostatními bude tajit.

Musím uznat, že anime má velmi pomalý začátek. První dvě epizody mě tolik nenavnadily, ale jelikož jsem u tohohle typu anime očekávala, že se bude vyvíjet s dalšími epizodami a vysvětlení nastane až na konci jako například u anime K, tak jsem se dívala nadále.

Hlavní hrdinka v průběhu epizod prožívá románek vždy s jedním ze svých kolegů z práce, jenže po nějaké době se vždy vrací do data 1. srpna a netuší proč. Po každém "skoku" zpátky do 1. srpna se kolem ní mění povahy jejích přátel a i jejich zaměstnaní. Nejvíc je tato změna patrná na majiteli kavárny, který v jednu chvíli by nejradši upálil všechny zákazníky a ve druhé je naopak velmi milým a pozorným šéfem.

Její první románek proběhne s kamarádem z dětství Shinem, který na ní jednoho dne trochu vyjel a proto spadla z útesu. Pořád si to dává za vinu a víceméně tlačí na hrdinku, aby si vzpomněla.

Jako druhý její přítel se ukáže velmi populární kolega Ikki (viz muž na dalším obrázku), který umí svádět dívky pomocí svých neodolatelných očí. Jenže na naši hrdinku to nezabírá. Taky má jako jediný svůj fanklub, ve kterém si dívky daly slib, že s ním budou chodit jen tři měsíce, aby byly vůči sobě férové. V téhle době se anime začalo velmi dobře rozjíždět, jelikož žárlivé fanynky se postaraly o veškerou akci.

Ikkiho vzápětí vystřídal Kento. Trochu zatrpklý, vážný muž, kterému emoce nejsou blízké. Jejich vztah je tuším jen na jednu epizodu, takže se bohužel Kento více neprojeví. Líbilo se mi, že byl v podstatě jediný, který hned poznal, že hrdinka trpí amnézií a dokonce si skrze ní popovídal s Orinonem. Tehdy přišel na to, že nejspíše cestuje paralelními světy…

Po Kentovi přišel Toma, další kamarád z dětství, který se k ní vždy choval jako starší bráška, co ochraňoval svoji sestřičku. Zde se mi velmi líbilo napojení, kdy se Heroine pustila ruky Kenta a zezadu ji chytil Toma a tím přeskočila do jiného světa. Myslím, že s Tomou strávila nejdelší dobu (alespoň s ohledem na počet epizod). A on společně s Ikkim mi nejvíce padli do oka. Toma se jí snažil ochraňovat nehledě na fakt, že by ho mohla nenávidět, po tom, co ji dával do jídla i pití uspávadla a následně ji i držel v kleci u sebe v bytě.

Celá linka byla zakončena společně s poslední postavou, se kterou jsme se vídali v průběhu celého seriálu, a tím je Ukyo - dlouhovlasý fešák v jisté uniformě, který má tak trochu rozdvojenou osobnost. Jedna jeho stránka jí chce zabít, aby sám mohl žít a druhá touží po tom, aby jí zachránila. Díky němu se vysvětlí celá tahle záhada a čeká nás happyend. Jsem ráda, že seriál nakonec vysvětlil důvod několika světů a i datum 1. srpna, které tam bylo významné. Osobně bych čekala lepší vysvětlení, více rozebrané, ale pro diváka to bylo dostačující. Trochu mě mrzí, že konec nebyl delší, jelikož bych ráda věděla, jaká byla Heroine před tímhle vším a ocenila bych dodatečnou bonusovou epizodu, která by podtrhávala šťastný konec.

Za mě tohle anime bylo skutečně parádní. Dobře napsaná harémovka a plusy zde rozhodně převažovaly. Zprvu se mi nelíbil dabing Tomy a Shina, ale i na ten jsem si po čase zvykla. Trochu mě mrzí, že každá postava neměla stejně prostoru, jelikož jsem celkem ráda měla i Kenta, ale to neubírá na mém hodnocení.

Opravdu mě zde taky nadchl opening a musím říct, že i ending není úplně k zahození. Obecně musím říct, že tento seriál byl po hudební stránce zdařilý.

Rozhodně doporučuji, ačkoliv myslím, že toto anime spíš ocení dívky než kluci.