|Recenze| Inou-Battle wa Nichijou-kei no Naka de

23. ledna 2016 v 4:50 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Komedie / Fantasy / Romantický
Počet epizod: 12

Děj: Jednoho dne získali členové knižního klubu superschopnosti. Ando Jurai dokáže vytvořit vlažný temný plamen. Tomoyo dokáže zpomalit, zrychlit či zastavit čas, Hatoko ovládá 5 elementů (oheň, voda, vzduch, zem a světlo), Chifuyu umí stvořit, co si představí (věcí, prostor či se teleportovat), a Sayumi umí vrátit věci do původního stavu. Ani po 6 měsících se pro ně ale vlastně nic nezměnilo - pořád chodí do školy, žádné epické dobrodružství se nestalo a stále nevědí, jak ani proč své schopnosti získali. Začne konečně epická bitva dobra proti zlu? Zjistí jak a proč své schopnosti získali? Použijí své schopnosti jinak než pro zábavu?

Zprvu se mi tohle anime hodně zalíbilo. Komedie byla zdařilá a každá postava si mě něčím získala, ačkoliv mými nejoblíbenějšími postavami zůstávají nadále Tomoyo a Sayumi. Jenže, když se autoři snažili divákovi vysvětlit více ohledně schopností a jisté vílí války, tak to zpackali. Nejen, že divákovi nebylo v podstatě nic řečeno, ale navíc to bylo nudné. Buď se do toho neměli pouštět nebo to napsat lépe a srozumitelněji pro diváka. Nepochopila jsem původ schopností a co je smyslem té války. Navíc druhá skupina lidí se schopnostmi, co bojovala nejspíš proti nějaké organizaci zvané F, mi vůbec do oka nepadla.

Nyní k postavám.

Hlavní hrdina mi skoro ihned padl do oka. Ačkoliv si občas hrál na "záporáka" a choval jako dítě, skrýval se za tou maskou opravdový génius. Po celou dobu byl stylizován jen do hlupáka s trochou štěstí, ale přitom vše dělal s určitým záměrem. Po celou dobu podporoval dívky v klubu a nakonec i zachránil Kudou ze studentské rady ze spárů ženy, která ji ovládala.

Další pro mě zajímavou postavou byla Sayumi, předsedkyně klubu. Její vystupování a způsob řeči mi hodně připomínal Erzu Scarlet z Fairy Tailu, možná proto mi taky přirostla k srdci. Sayumi je takový ten typ vážné, chytré a spolehlivé dívky. Nikdy z ní nevyzařovaly velké emoce a ačkoliv její schopnost nebyla útočná, asi bych se nejvíc ze všech bála jí. Líbilo se mi, když Kudou dala na výběr, zda chce porazit v judo nebo karate. Přesně tenhle typ silných hrdinek mám ráda.

Dále tu je Tomoyo (viz červenovlasá dívka na obrázku). Té osobně bych nejvíc přála, aby nakonec s Andouem skončila. Dříve se chovala úplně stejně jako on a dodnes má chvíle, kdy ze sebe dělá člověka se syndromem chuunibyou. Sama Hatoko přiznala, že jako jediná mu dokáže rozumět a pochopit ho. Nedokážu přesně popsat, proč ji mám ráda. Chovala se chvilkami jako tsundere, nevynikala v ničem, ale myslím, že jako první si uvědomila, co je Andou opravdu zač.

Pak tu je malá Chifuyu. Na to, že byla nejmladší, tak získala nejlepší schopnost, bych osobně řekla. Líbilo se mi, že byla na svůj věk rozumná. Se schopností jako je představivost, by mohla dělat velké věci a získat vše, co by chtěla, ale používala svou moc ještě v rozumné míře.

Nejméně sympatická z hlavní pětice zůstala už od prvních dojmů Hatoko. Nemám ráda přehnaně hodné a roztomilé dívky. Vždy mi to zavání falší. Nebyla špatnou postavou, doplňovala vhodně zbylé hlavní hrdiny, ale nesžívám se s tímto typem pomalejších dívek.

Kdybych měla zhodnotit seriál jako takový, tak byl dobrý. První polovina byla lepší. Od té chvíle, co nastoupila druhá parta, proběhl únos Hatoko a přišla na scénu vílí válka, šel seriál trochu ke dnu. Třešničku navrch tomu dala harém linka, kde se každá dívka trápila ohledně svých citů k hlavnímu hrdinovi. Nepochopila jsem zde iniciativu jednoho kluka ze školy dát dohromady zrovna Sayumi s Andouem.

Navíc díl s touhle dvojicí (Sayumi x Andou) mi přišel trochu horší. Sayumi pozvala Andoua do aquaparku, přičemž se dozvěděla, že pokud se její plavky namočí, tak zprůhlední, takže dělala všechno možné, jen aby neskončila ve vodě. Když se ale pak její plavky namočily, tak se tahle informace ukázala jako lživá. V tomto momentě jsem si řekla, proč to vůbec tolik řešila, když má schopnost "nápravy", což by mělo zahrnovat i odstranění vody z plavek, ne?

Moment, kde si Tomoyo s Hatokou řekla, že obě milují Andoua a budou tedy i soupeřkami, byl už vlasy trhající.

Jako komedie tento seriál nemá chybu. Ale jako fantasy seriál s nějakým vysvětlením selhal na plné čáře. Taky vecpaný harém byl trochu navíc. Každopádně ho na dlouhé deštivé chvíle doporučuji. Hlavní hrdina zde opravdu stojí za to!