|Recenze| K: Missing Kings

13. ledna 2016 v 9:10 | Toki |  Anime - recenze

Typ: Film (73 minut)
Žánr: Akční / Drama / Fantasy / Sci-Fi

Děj: Je to už rok, co byl Bezbarvý Král zničen a nebezpečí zažehnáno. To ale neznamená, že se svět, ve kterém se příběh K (2012) odehrával, zbavil veškerého zla. Po incidentu v Island Academy, kdy se do něj musel, byť nepřímo, zapojit i Zlatý Král, se objevuje nový nepřítel. Klanové sídlo Zlatého Krále je napadeno příslušníky Zelených, Yatogami Kuroh a Neko se vrátili do města po bezvýsledném hledání Shira a klan Červeného Krále je v troskách. Zelený klan se dává do pohybu a jejich cílem se stává mladičká Anna - bývalá společnice Červeného Krále, aby nalezla zmizelého Stříbrného Krále. Jenže je skutečně tohle ten důvod, proč dívku chtějí donutit ke spolupráci? Jisté je jen to, že má Zelený král své vlastní plány. Dokáže Yato zase nalézt smysl života, podaří se opět sjednotit Červený klan a zachránit Annu z rukou nepřátel? A najdou konečně Kuroh a Neko zmizelého Shira, který se po velké bitvě v Island Academy ztratil neznámo kam?

Ačkoliv je tento film už kolem roku a půl starý, velmi dlouho se čekalo na titulky, jak to tak u filmů bývá. Před nějakou dobou se anglické titulky objevily a podle všeho se už i někdo ujal překladu do češtiny.

Nyní k filmu. K: Missing Kings navazuje rovnou na konec seriálu. Odehrává se to rok poté, kdy zmizel Isana Yashiro neboli stříbrný král a rudý král byl zabit modrým. Nově zmizel i zlatý král a nikdo netuší, kde je. Iniciativy se tedy chopí zelení, o kterých v seriálu byla jen zmínka.

Zelení v čele se silným bojovníkem, bývalým členem klanu bezbarvého krále Miwa Ichigena, Mishakuji Yukarim, a záhadným ninjou (viz obrázek), který umí chodit skrze zdi, poráží zlatý klan a navíc unáší Annu Kushinu (společnice Mikota). Pomocí její schopnosti chtějí nalézt stříbrného krále, o kterém se neví, zda zemřel nebo ne. Proč ho ale potřebují není řečeno.

Od smrti Mikota se HOMRA rozpadla. Kusanagi odešel do Německa, Anna zůstala s jedním členem, který se ji zavázal chránit a i přes to, že se onen člen připomíná jako kdosi z minula, viděla jsem ho mezi rudými prvně. Jediný Yata smutní nad starými videy a zůstává v baru, který býval pro všechny domovem.

Jak se dá očekávat, HOMRA dlouho nečeká na zvolení nového krále. Stane se jím Anna a tím stmelí opět všechny z bývalého rudého klanu. Navíc oznámí modrému králi, že se za Mikotovu smrt nebude mstít, ale ani mu za ni nepoděkuje. Zdá se tedy, že příměří mezi modrým a rudým klanem přetrvává.

Ačkoliv na plakátech se objevovaly hlavní postavy v různých outfitech a dokonce tam byl ukázán i mladý Mikoto, ve filmu se bohužel takto neobjevil. Bývalý rudý král měl ve filmu pouze krátký výstup společně se zavražděným Totsukou ve snu Anny, kde zmínil, že už to není jeho rudá, ale její, která tak hřeje. Navíc jediní, kteří změnili outfity (tak jak to bylo na plakátu) byli Neko, Kuro a Shiro.

U filmu mě nejvíc zaujal soundtrack, který nemá chybu a vhodně zvýrazňuje dramatické scény. Přišel mi zde výraznější jak v seriálu a opravdu mě nadchnul. Opět se vrací i staré známé skladby ze seriálu.

Dále musím vyzdvihnout boje, ve kterých si tato série přímo libuje. Větší prostor zde dostávají členové HOMRY Kusanagi a Yata, kteří se snaží dostat Annu ze spárů zeleného klanu, ale většinu soubojů především obstarávají Yatogami a člen zeleného klanu Yukari. Jsou to staří známí, jelikož oba byli poddaní krále Miwa Ichigena a Yukari se sám považuje za takového "staršího brášku" Yatogamiho.

Film je volným pokračováním seriálu a tudíž bych ho doporučila všem, co již viděli první sérii K. Je takovým přechodem mezi první sérií a právě vyšlou druhou, která nese název K: Return of Kings.