|Recenze| K Project

11. ledna 2016 v 8:20 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Akční / Drama / Fantasy / Komedie / Mysteriózní / Sci-Fi
Počet epizod: 13
Rok vydání: 2012

Děj: Isana Yashiro, přezdívaný Shiro, chodí na Ashinakaskou střední, která je vybudovaná na ostrově, kam jezdí vlak. Shiro vyžebrá na spolužácích něco k snědku a posvačí s koťátkem na střeše školní budovy, aby se následně, na žádost spolužačky Kukuri, vydal do města vyzvednout ohňostroj pro festival. Čímž veškerá idylka končí, protože je napaden podivnou skupinou mužů a následně zachráněn ještě podivnějším klukem, který proti němu pozvedne svou katanu. Zdá se, že hlavního hrdinu chtějí prostě všichni zabít.

S anime K project neboli jen K jsem se setkala již před dávnou dobou, vlastně mohu říci, že to bylo jedno z mých prvních anime, které jsem vůbec viděla. Před asi rokem jsem se rozhodla si tento příběh shlédnout znovu společně s Azarem, který se dokonce nyní rozhodl cosplayovat modrého krále k mému rudému.

Tohle anime mě čímsi uchvátilo. Prvně asi animací, která lahodí oku a celkově mě zaujalo celé moderní Japonsko s PDA mobily a další technikou. Když se podívám na příběh, přirovnala bych to k detektivce. Jenže to není taková ta, kde už na začátku tušíte, kdo je vrahem. K Project každou epizodou otevírá nová tajemství a vše začíná pomalu do sebe zapadat až na samém konci. A to se mi na tom líbí. Nikdo nedokáže po prvních pár dílech odhadnout, jak to vlastně skončí.

První nevýhodou tohoto anime, kterou zmíním, je málo epizod. Autor měl sice skvělou myšlenku na celý systém klanů s králi v čele, ale v podstatě se o tom nedozvíte víc než jen něco málo o vzniku.

Postavy. Ty jsou tu skutečně rozmanité, a díky třem ženám a jedné lolitce to nepůsobí až tolik jako yaoi anime. Páry pro yaoistky jsou avšak i tak očividné. Ráda bych se ale vrátila k ženám. Prvně tu máme Neko - dívku, která se proměňuje v kočku. Má vlastní schopnost, kterou nezískala od krále jako ostatní, je rozpačitá a jediné, po čem touží, je pojídat maso a lenošit se Shirem, kterého si přivlastňuje, jelikož ho našla. Neustále se objevuje nahá, protože jí jsou šaty nepohodlné a v podstatě působí spíše jako otravná postava, kterou byste tam radši vídali méně.

Dále tu máme Awashimu Seri - pravou ruku modrého krále, přezdívanou rudým klanem jako bezcitná žena. Její výrazy v obličeji jsou takřka neměnné. Působí přísně a jediné, co na ní může někoho zaujmout, budou nejspíš její čtyřky… či pětky?

Poslední ženskou postavou je Yukizome Kukuri, studentka a spolužačka Shira. Nemá velkou roli, působí mile, pracovitě, ale mezi ostatními postavami vcelku zapadla.

A ohledně lolitky Anny… Působí z nich nejzajímavěji. Drží se neustále rudého krále a její schopnost vyhledávání lidí z ní nedělá úplně useless postavu, což se mi líbí. Její výrazy jsou však neměnné podobně jako u Seri. Nemá moc prostoru v seriálu.

Když pominu příběh hlavní trojice, který byl o stupínek slabší než boje klanů, tak jsem si anime užila. Velmi oceňuji nápad moderního Japonska a systém klanů. Efektní boje neměly chybu. Charaktery králů byly dle očekávání, takže tam veliká spokojenost. Trochu mi to až připomnělo systém Animefestu, který se dělil na chaos (Mikoto) a řád (Munakata).
Jediné, co mě mrzí, je, že rudý král musel padnout.

Doporučuji! Nesetkala jsem se doposud s žádným podobným anime.

Komentáře

1 S c a r s S c a r s | Web | 11. ledna 2016 v 13:55 | Reagovat

Viděla jsem první sérii a byla odhodlaná jít i do druhé, ale nakonec jsem ji po asi prvních dvou dílech dropla :D Nechápu co většinu lidí na tomhle anime táhne, jelikož dějová linka mi přišla hrozně nudná, nebo spíš nijaká a naopak charaktery nezajímavé a nevýrazné. Mám dojem, že hlavní hrdina trpěl syndromem spasitele, tudíž si nezískal ani žádné mé sympatie. Nic jsem od toho neočekávala a taky jsem nic nedostala :D Jediné, co mě tak napadá na tom, že na to většina ženského publika letí, je rádoby brotp/slash vztah mezi některými hlavními mužskými postavami, což už byl ale tah, který tohle anime nezachránil :D

2 S c a r s S c a r s | Web | 11. ledna 2016 v 22:27 | Reagovat

[1]: Ughh, si říkám, jestli ten komentář nevyzněl až moc agresivně :D Ale ty by ses určitě neurazila, že ne? :D Jen to jen další názor mezi tisícovkou :D

3 Toki Toki | Web | 12. ledna 2016 v 7:09 | Reagovat

[2]: Neboj, nevyznělo. Jsem ráda, že tu od někoho mám alespoň názory. :) Mě to prvně zaujalo vizuální stránkou. Krásná škola, okolní prostředí. Charaktery byly slabší, zvlášť ty ženské, ale přesto se mi to líbilo. Mám ráda ten styl detektivek a docela mě tankovalo, zda bude Shiro tím vrahem nebo ne. Je pravda, že to celkem zachraňovali nahotou Neko a yaoi páry, ale podle mě tohle anime stojí za zmínku. Ke druhé sérii jsem se ještě nedostala, ale už z doslechu vím, že to má grády až ve druhé polovině. :)

4 S c a r s S c a r s | Web | 12. ledna 2016 v 21:33 | Reagovat

[3]: Uff, dobře :D Já se přiznám, že jsem někdy hovado, co se tohoto týče a zpětně si říkám, že když tě to dané anime baví, stačí říct svůj názor v nějaké adekvátní míře, aniž by to toho druhého naštvalo (což jsem měla pocit, že v tomto případě neudělala :/ sorry). Zase nechci být takový ten šílený rejpal, který je se vším nespokojený a štvát si lidi proti sobě :D Sama to občas vidím na netu a je to jako kdyby ty lidi vyloženě psali komentáře jen aby někoho nasrali, nebo mu tu radost z anime zhnusili.

5 Toki Toki | Web | 13. ledna 2016 v 11:36 | Reagovat

[4]: Nebylo tam nic urážejícího. Je rozdíl napsat "Yashiro je debil, měli ho lépe napsat" a "Yashiro mi tam vůbec nesedl. Choval se hloupě, byl až moc bezstarostný." I kdybych Yashira měla na tom anime nejradši, tak bych druhou větu vzala v pohodě. Ne každý má stejný vkus a koukám, že náš se zrovna docela dost liší. :D Já jsem spíš na vizuální stránku, a tak mě docela mučí starší anime a filmy, viz třeba ta dívka, co proskočila časem. Kdyby ten film předělali do dnešních anime vzhledově, určitě bych k tomu chovala víc sympatií. Ale neříkám, že odsuzuji stará anime, pokud mě zaujmou, dokoukám je, ale dávám přednost novinkám. :)

6 S c a r s S c a r s | Web | 14. ledna 2016 v 10:11 | Reagovat

[5]: Tak u mě je zase nejdůležitější, jestli mi sednou postavy :D Myslím, že po vizuální stránce bych zvládla s přemlouváním asi všechno, ale ty postavy jsou pro mě stěžejní :D To máš jako moje nedávné trable s Tokyo Ghoulem. Viděla jsem anime, které mě sice zaujalo dějově, ale z postav mi tam nesedl vůbec nikdo :D

Na doporučení jsem se tedy ještě odhodlala k manze, kde jsem sice nedostala o moc jiný výsledek, ale aspoň jsem si k nim nějaký vztah vytvořila a lépe je pochopila, i když bych teda stále valnou část vystřílela :D Na druhé straně mám dojem, že právě ty postavy v mnoha případech vyjadřují samotný postoj společnosti a o to víc je to smutnější.