|Recenze| Kami-sama no Inai Nichiyoubi

5. ledna 2016 v 22:22 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Drama / Fantasy / Mysteriózní
Počet epizod: 12
Rok vydání: 2013

Děj: "… A v neděli se bůh podíval na svět a řekl: 'Zklamal jsem.' Poté opustil svět." Od toho dne na světě nikdo nezemřel, ani se nenarodily žádné děti. Malé holčičce Ai umírá matka a vesničané tvrdí, že je, stejně jako matka, hrobníkem. Přesouváme se několik let do budoucnosti, patnáct let od doby, co přestali umírat lidé. Ai právě vykopala hroby pro všechny ve vesnici. Po cestě potkává muže, který se představí jako Hampnie Hambart - jménem, které má mít Ain otec. Co se tu sakra děje?

Anime s velmi napínavým začátkem a i originálním nápadem, který autoři nezvládli pojmout do příběhu. Anime se v podstatě skládá ze tří různých příběhů. Prvně tu máme návštěvu vesnice hlavní hrdinky jistým Hampniem Hambartem, jenž se ukazuje jako otec naší hrdinky Ai, který (tuším) ve třetí epizodě zemře a to bezdůvodně. V jednu chvíli se dozvídáme, že je nesmrtelný a v další umírá po informaci, že je otcem hlavní hrdinky. Uniklo mi řádné vysvětlení?

Další dějství se odehrává ve městě mrtvých, kterému "vládne" princezna známá jako Modla Vraždy, která v podstatě přijímá živé tím, že je svým vzhledem, dotekem nebo hlasem zabije, ačkoliv to sama netuší. Tahle část příběhu se mi ještě líbila, ačkoliv její zakončení bylo dost na hlavu, když se u Scar objevily mateřské pudy a ujala se sestry té princezny. Hrobník s mateřskými pudy? No…dobrá…

Třetí část se odehrává v jiném světě, ve kterém si třída 3-4 něco přála a tím vytvořila časovou smyčku. Jestli jsem to pochopila správně, odehrával se tam pouze jeden rok a to dokola, přičemž nikdo nestárl a kdo se dostal do toho světa, se už nemohl dostat ven. Bylo to zmatené. Vztah hlavních hrdinů této linky - Alise a Dee jsem vůbec nepochopila. Taky se mi nelíbilo obzvláště rychlé napojení na tuto dějovou z linky, ve které Ai s Alisem a Dee utíkali z jiné školy, kde byli vězněni. Útěk byl v podstatě jen vyřčen. Připomnělo to příběhy, ve kterých autor sice dokonale popíše jednu situaci, ale pak chce přeskočit nudný přesun a tak ho jen zmíní v jedné větě, aby si následně užil detailnější popisování jiné situace po onom přesunu.

Třetí část byla ukončena docela překvapivým a i dojemným závěrem. Myslím, že by na jednu stranu bylo lepší to ukončit rozloučením Alise a Ai, ale zase jsem ráda, že byl happy end. Jenže… se nic nezměnilo.

Svět stále funguje bez boha, lidi neumírají, pokud je hrobník nepohřbí a děti se nerodí. Ai sice asi stále bude hledat možnost, jak svět zachránit, ale divák se víc už nedozví.

Z tohohle anime prostě divák nic nemá. Nedotkne se ho to, nenajde si tam favorita (snad kromě Hampnieho) a v podstatě si jen trhá vlasy nad tím, jak hrobník může vychovávat dítě a jak se asi mohla narodit Ai, když se děti nerodí a ona je napůl hrobník a napůl člověk. Nedozvěděli jsme se ani, proč Ai otec zemřel tak náhle, a ani proč princezna má schopnost zabíjet lidi jen svým zjevením.

Mrzí mě, že tak zajímavý nápad nepadl do rukou lepším tvůrcům. Tohle byl hodně slabý průměr. Nebýt tak pěkné animace, asi bych to nevydržela až do konce…