|Recenze| Amagi Brilliant Park

18. února 2016 v 9:41 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Drama / Fantasy / Komedie
Počet epizod: 13

Děj: Kanie byl jako malý chlapec velká hvězda, a tak rozumí zábavnímu průmyslu jako málokdo. Právě díky jeho znalostem si jej dívka Isuzu a princezna Latifah vybraly, aby jako manažer zachránil jejich zábavní park. A tak musí Kanie pozvednout Amagi Brilliant Park a nějak sem nalákat 250 000 lidí během tří měsíců, jinak park bude uzavřen. Navíc Amagi Brilliant Park není jen obyčejné místo, ale je to především útočiště obyvatel z magické dimenze Mapel Land…

Příběh začíná v momentě, kdy je lehce egocentrický krasavec Kanie Seyia donucen vyjít si na rande se svou spolužačkou Sento do zábavního parku Amagi. Jak se vzápětí ale ukáže, park není vůbec zábavným místem a princezna kouzelných bytostí, které v parku pracují, ho požádá o pomoc. Do 31. července musí park mít na svém počítadle 500 000 návštěvníků, jinak bude zavřen.

Nechala jsem se zlákat pěknou animací a i skvělým námětem tohohle kousku, ale po zhlédnutí musím konstatovat, že jsem zklamaná. Zhltla jsem anime v pár dnech a jsem opravdu ráda, že nemá víc epizod.

A teď, kde byl problém…

Anime se prezentuje jako komedie, když nepočítám jednu, možná dvě scény, tak jsem se vůbec u anime jako takovém nepobavila. Aktuálně si vzpomínám jen na tu, kde Sento spadla do jedné z pastí na jedné atrakci, přičemž následně tam spadl i jeden z maskotů. Kanie však dvakrát zavolal jen její jméno. Ostatní maskoti podotkli, že je krutý.

Dalším problémem byly obecně postavy. Upřímně, jediné dvě postavy, které se daly snést byl právě Kanie a princezna Latifa. U ostatních jsem si povětšinou trhala vlasy.

Isuzu Sento (dívka na následujícím obrázku), spolužačka Kanieho a také dívka z magického světa, která vede park. Je svérázná a většinu problémů řeší jen svými puškami. Není schopna mluvit o svých citech a obecně vzato je charakterově nevýrazná. Od prvního dílu se mi líbila a doufala jsem, že by mezi ní a hlavním hrdinou mohl vzniknout románek, který by pozměnil její "ztuhlý" charakter, ale nestalo se tak. Škoda, že se nad ní tvůrci víc nezamysleli.

Kanie Seiya, hlavní protagonista, jenž dostane osud parku do svých rukou a má za úkol sehnat zbývajících 250 tisíc návštěvníků. Je samolibý, ale věnuje parku svůj veškerý čas a díky jeho nápadům a vůdčí osobnosti se mu podaří park obrátit vzhůru nohama a udělat z něj skutečně zábavné místo. Jenže takových hrdinů známe spousty. Není nijak výjimečný, v zásadě až nudný charakter. Možná bych byla o něco radši, kdyby měl trochu chlípné myšlenky, zvláště když pohlédneme na Sento a další dívky, co měl po boku. Je pravdou, že v případě nabírání nových zaměstnanců se červenal, když si myslel, že dívka, jež usiluje o práci, se vyskytovala ve videích pro dospělé, ale dala bych mu víc kuráže. Tím ale neříkám, že by tomu ecchi žánr prospěl, ale určitě by to nebylo horší jak nyní.

Princezna Latifa. K té nemám moc, co říci. Byla milá, pěkná a i přes svůj "handicap" se snažila pomáhat, jak nejvíc mohla. Sedělo mi to k ní.

A teď ti nejhorší z nejhorších. Maskoti. Mluvím o růžové Tiramii, ovečce Macaronovi a o strýci Latify Mofflemu (obrázek nad textem).

Ani nedokážu říct, který mi z nich víc vadil. Zdá chlípná Tiramie, Macaron nebo bojový Moffle. Jejich srazy, nápady nebo jakékoliv připomínky shazovaly v mých očích seriál a věřím, že by se daly nahradit lepšími postavami. Ani zrada Tiramie při napadení piráty mi nepřišla nijak komická. Asi bych je využila stejně jako někteří děti, tudíž jako boxovací pytle.

Ještě stojí za zmínku víly z Elementária, u kterých se mi poměrně dost líbil díl o jejich přátelství, ve kterém spustily alarm na hradě a na jeho vypnutí musely plnit společnými silami zkoušky. Poslední zkouška, ve které měly vybrat jednu dívku, kterou obětují byla předvídatelná, ale i tak jsem si epizodu užila. Ačkoliv když už jsem tu zkoušku zmínila, musím zdůraznit, že v reálné situaci by to nebylo možné. Pokud by čtyři dívky měly nad hlavou vrták, který by se každou vteřinou přibližoval, každá by prvně myslela na sebe a určila kteroukoliv jinou k oběti. Takoví jsou lidé. Ale to už sem nepatří.

Tři malí uličníci, kteří neustále útočili na Sento, jakmile ji spatřili, taky nepatřili k vhodným postavám.

Anime je pro mě průměrem. Najde se tam pár pěkných a zajímavých částí, například ohledně vzpomínek Kanieho na dřívější setkání s princeznou Latifou, ale anime to nijak nezachraňuje. Konec víte dopředu a průběh nijak s hlavním hrdinou neprožíváte. Ani zjištění příběhu na pozadí ohledně princezny nijak seriál nepozvedlo.

Nedoporučila bych. Není to anime, co by něčím vynikalo.