|Recenze| Mawaru Penguindrum

15. února 2016 v 14:05 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Drama / Fantasy / Psychologický
Počet epizod: 24
Rok vydání: 2011

Děj: Příběh o třech sourozencích: Shoma, Kanba a Himari, která je vážně nemocná. Jednoho dne se vydají do akvária a Shoma koupí Himari klobouk. Za pár chvil Himari zkolabuje a doktoři ji považují za mrtvou. Když ale dostane na hlavu klobouk je opět v pořádku. Klobouk neboli "Princezna Krystalu" ovšem chce něco na oplátku. Shoma a Kanba mají za úkol najít Buben Tučňáků. Podaří se jim to?

Převzato z hns.moe

Tohle anime jsem ani neměla v plánu zhlédnout, ale jelikož čímsi zaujalo mého bratrance, který je tak trochu vybíravý v tomhle ohledu, tak jsem si říkala, že ho zkusím taky. Zvlášť mě překvapilo, když mi řekl, že by rád cosplayoval toho modrovlasého hrdinu.

První dojmy bohužel nikde nenajdete, jelikož jsem po prvním ani po druhém díle nevěděla, co bych přesně měla napsat. Mé pocity byly rozporuplné a netušila jsem vůbec, co by se z toho mohlo nakonec vyvinout.

První polovina anime je v podstatě jedna velká komedie, při které se dva bratři snaží získat od jedné dívky její deník, protože se domnívají, že je to takzvaný Buben Tučňáků. V druhé polovině anime ale nastupuje drama. Klobouk, jenž udržoval Himari (sestru hlavních hrdinů) naživu, přestal fungovat a bratři musí shánět peníze na drahou léčbu, přičemž jistotu na její vyléčení nemají.

Celé anime se vlastně točí kolem osudu. Jeden ho nenávidí, druhý ho miluje. Existuje? Je předurčený? A pokud ano, proč se někteří narodí do chudoby a válek a jiní ne? V takovém případě je bůh nesmírně krutý a nefér. Taková je myšlenka hlavního hrdiny Shoumy.

Ačkoliv jsem věděla, že to nekončí zrovna happy endem, představovala jsem si konec jinak. Myslela jsem, že se i přes veškerou snahu nepovede bratrům zachránit jejich sestru, a že to skončí nějakým moudrem ohledně osudu, že to tak mělo být. Jenže sestra byla jediná, která z té rodiny přežila. Oba bratři to brali jako svůj trest. Nebo možná své rodiny… I přesto se ale změnil díky kouzlu z deníku osud a příběh končí tím, jak Himari je naživu a zdravá, ale žije sama jen se svými rodiči. Má po boku kamarádku Ringo a najde v pokoji špatně sešitého plyšáka, kde je vzkaz od jejích bratrů, že ji milují nade vše. Jenže… ona bratry nemá, tak proč pláče?

A byli bratři reinkarnováni do nových těl a jsou teď skutečně rodina?

Kolem poslední epizody visí pár otazníků. Sama jsem četla názory lidí, jak si ten konec přebrali a proč vlastně jako jediná Himari zůstala naživu s Ringo.

Musím ale uznat, že to bylo pěkné, ačkoliv smutné, zakončení celého seriálu, který by neměl ujít vaší pozornosti. Je to opravdu nepředvídatelné anime, které se neustále rozvíjí, až se na úplném konci poskládají střípky záhad. Každým dílem se člověk dozvídá něco nového a ačkoliv jsem si myslela, že by to už mohlo končit asi u 12. epizody, autor mě přesvědčil, že to stále má pokračování.

Co mě na tomto anime zaujalo a s čím jsem se tolik ještě nesetkala byla animace ve stylu: "Nakreslíme vám jenom hlavní postavy!" Ano, skutečně v anime dav lidí je znázorňován pouze bílým (až šedivým) panáčkem, který má maximálně na sobě znázorněné jakési oblečení. Jistí panáčci tam mají i oranžovou bundu s logem firmy, ale stále to není vyloženě člověk. Přišlo mi to komické ze začátku, uprostřed seriálu jsem to přestala vnímat.

Postavy mají úžasný charakter. Líbí se mi různé povahy bratrů. Jeden je slušný, nevinný, který si nedokáže tolika v situacích poradit jako jeho bratr, tzv. playboy, který uvažuje spíš realisticky.

Trochu mě na seriálu mrzelo, že tučňáci zhruba po 10 dílech ztratili role a už byli v seriálu trochu navíc a stejně tak i nevysvětlená záhada ohledně rodičů a jejich incidentu, ale jsou to jen drobné nedostatky, které mé hodnocení zásadně neovlivňují.

Když jsem narazila na ten incident Takakurových rodičů, při kterém zemřelo hodně nevinných lidí, a za což ostatní trochu shlíželi na jejich děti, napadá mě myšlenka, co to vše mělo znamenat. Pokud jsem vyrozuměla správně, tak otec neměl rád tento svět, kde jsou nepotřebné děti posílány na smrt a společnost to toleruje. Sdílím tento názor, ale co pak znamenali ti vybuchující medvědi v metru? To bylo hrozba? Co tím chtěl vyřešit?

Ráda bych věděla víc, jak to autor zamýšlel…

K nepochopení byla i častá nahota u Himari.

Jako poslední plus vyzdvihnu pěknou píseň v muzikálu, kde hrála Yuri - myslím tu o Paříži. Získala si mé srdce.

Za mě je to i přes drobné nedostatky jedno z těch lepších anime, které by si člověk neměl nechat ujít. Obsahuje snad vše, co divák touží vidět - zajímavé charaktery, moudro, záhadu, komedii a dokonce se tam najde v jedné epizodě i yuri prvek pro pány! I přesto, že autoři do tohohle seriálu dali pomalu vše, není to přeplácaná slátanina.

Myslím, že třeba za rok nebo za dva se na tohle anime podívám znovu a opět se sžiju s osudy Takakurových.

P.S. V podstatě díky tomuhle anime, jsem si sama doma vyzkoušela vařit Curry. Sice bez tajné přísady Ringo, nepřidávám jablka, ale je to opravdu chutné, levné a rychlé jídlo.

1 člověk ohodnotil tento článek.