|Recenze| Toradora!

17. února 2016 v 21:12 | Toki |  Anime - recenze

Žánr: Drama / Komedie / Romantický
Počet epizod: 25
Rok vydání: 2008

Děj: Ryūji Takasu, pořádkumilovný a laskavý student, právě nastupuje do dalšího školního roku. Deprimován svým vzhledem vražedného šílence, který zdědil po svém otci, má ve škole jen nemnoho přátel, ostatní se od něj raději drží co nejdál. Následkem série bizarních okolností se spřátelí s maličkou, nadmíru agresivní, přesto křehkou Taigou Aisakou. Spolu pak chtě nechtě překonávají předsudky svých spolužáků a snaží se navázat další vztahy.

Již jsem tuto informaci zmiňovala v prvních dojmech, ale napíšu to i sem. S Toradorou jsem se poprvé setkala už před nějakou dobou, ale první dva díly mě tehdy odradily svojí absurdností a komplikovanou povahou Taigy. Po čase jsem tomu opět dala šanci po zhlédnutí anime Golden Time. Když jsem se dostala za ty první dvě epizody, uvědomila jsem si, že by to mohlo být celkem dobré anime. Zvlášť mě seriál chytnul, když se v seriálu objevila Ami.

Očekávala jsem více tuctový příběh, ale musím uznat, že vývoj seriálu mě příjemně překvapil. Jak už jsem zmínila, dávám obzvlášť palec nahoru postavě Ami, která byla příjemnou komickou vložkou a myslím, že bez ní by to bylo vcelku slabé (modrovlasá dívka na obrázku). Ačkoliv podstata vtipů je založena na absurdních scénách či větách, je to ještě koukatelný seriál, při kterém si netrháte vlasy.

Komedie v tomto seriálu postupem času ustupuje do pozadí a nastupuje dramatická část, ve které se Taiga více sbližuje s Ryujim. I přesto, že příběh v podstatě končí zasnoubením, musím říct, že se mi tento závěr líbí na rozdíl od anime Golden Time. Když jsem dopředu slyšela, jak to bude končit, řekla jsem si, že to je kýčovité. Neseděla mi svatba studentů v typickém školním anime. Ale vzhledem k situaci obou hlavních postav nemám výtky. Celkově to hodnotím jako dobré oddechové anime.